Tre procent av marknaden om fem år är stor succé...

- Vi kan göra snus av den kvalitet som vi tror vill till på marknaden. Vi har medel till det och vi har ambitionen så att det gärna ska lyckas för oss. Georg Gundersen, tobaksfabrikant i fjärde generationen, ser det som möjligt att AG Snus produkter kan nå tre procent av den svenska marknaden om fem år. Då är det stor succé!

- Vi ser gärna att succén kommer snabbt, säger han med ett leende, bedyrar att företaget har tålamod och ekonomisk uthållighet till att bygga upp framgången på en solid grund.

Till skillnad från flera andra nya snusproducenter är inte målet att skapa en snabb vinst. AG Snus har råd att låta passionen för tobak fortsätta lysa starkt.

- Vårt mål är klart att bli en erkänd aktör på marknaden. Vi har fördelen, kan man säga, att vi har varit en etablerad tobaksverksamhet. Vi har större tålamod än vad man behövde ha i Fiedler & Lundgren. Vi behöver inte heller ha den helt stora marknadsandelen. Som konkurrenssituationen är i dag är det svårt att göra det lika så bra som Fiedler & Lundgren i fråga om marknadsandel, säger ordföranden i styrelsen för Fiedler & Lundgren från 2003 då företaget etablerades till 2008 då Scandinavian Tobacco Group sålde det som en del i affären med British American Tobacco. (T&M 2011-02-10)

Fakta om Tobak & Mer


Kontaktinformation